DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Psikiyatri İntörnlüğü
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
INT 607
Güz/Bahar
0
0
0
9
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin; Psikiyatri alanında gözetimli olarak hekimlik uygulamalarını yapmaları amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • 1. Bireylerin sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik (beslenme, egzersiz, aşılama, ruh sağlığı, vb) önerileri geliştirecek ve uygulayabilecektir.
  • 2. Çocuk, erişkin ve yaşlılarda sık görülen acillerin, akut ve kronik hastalıkların/durumların tanısı, tedavisi ve yönetimine ilişkin temel esasları uygulayabilecektir.
  • 3. Tıbbi karar verme sürecine katkı sağlayacak güvenilir bilgi kaynaklarına ulaşıp, bu bilgileri eleştirel olarak değerlendirecek ve etkin biçimde kullanabilecektir.
  • 4. Kendi performansını değerlendirerek geliştirmesi gereken yönlerini belirleyecektir. Bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilecek, gerektiğinde yardım isteyecektir.
  • 5. Hastalardan ve/veya bakıcılarından doğru ve eksiksiz öykü alabilecek ve anlaşılır biçimde kaydedebilecektir.
  • 6. Hastaların fizik bakılarını ve mental durum değerlendirmelerini doğru ve eksiksiz yapacak; bulgularını düzenli, anlaşılır biçimde kaydedebilecektir.
  • 7. Öykü ve fizik bakı bulgularından yola çıkarak ayırıcı tanıya yönelik hipotezler oluşturacak ve bunları öncelik sırasına koyabilecektir.
  • 8. Hipotezleri kanıtlamak ya da dışlamaya yönelik tanısal incelemelerin, bunların güvenilirliğini, risklerini, sonuçlanma süresini ve maliyetini göz önüne alarak, istemini yapacak ve sonuçlarını doğru biçimde yorumlayabilecektir.
  • 9. Çalıştığı ortamda hastaların daha güvenli ve nitelikli sağlık hizmetine erişimini sağlamak için süreçleri ve riskleri değerlendirerek; süreçleri iyileştirecek ve riskleri azaltacak/ortadan kaldıracak önlemleri alabilecektir.
  • 10. Kültürel özelliklerin ve toplumun sağlık davranışları, inanışları ve çıktıları üzerine olan etkilerini tanımlayacak ve bu bilgileri hastaları ile olan etkileşimlerinde kullanabilecektir
  • 11. Hasta ile dil, inanç, ırk ve kültürel özelliklere saygı, empati ve özen temelinde şekillenen güvene dayalı ve etkin bir iletişim kurabilecektir.
  • 12. Anlaşmazlıkları, çatışmaları ve duygu yüklü konuşmaları yönetebilecektir.
  • 13. Olası çıkar çatışmalarını fark ederek; bunları etik ilkeler ve kurallar çerçevesinde yönetebilecektir. Hastanın iyiliğini daima kendi çıkarlarından üstün tutacaktır.
  • 14. Hastaların, hasta yakınlarının, meslektaşlarının ve diğer sağlık çalışanlarının eğitimine katkı verebilecektir.
  • 15. Hasta ile etkileşimde bulunduğu fiziksel ortamı hastanın konforu, mahremiyeti, onuru ve güvenliği açısından uygun hale getirebilecektir.
  • 16. Hasta bakımında birlikte çalıştığı meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile saygıya dayalı, yapıcı, açık bir iletişim kurabilecektir.
  • 17. Hasta bilgilerini, hastanın probleminin/durumunun doğru biçimde değerlendirilebilmesi için hatasız, eksiksiz, anlaşılır ve yapılandırılmış biçimde hasta dosyasına aktarabilecektir.
  • 18. Hastaların özerkliğine, kişisel bilgilerinin gizliliğine önem verip saygı gösterebilecektir.
  • 19. Meslektaşlarının ve diğer sağlık çalışanlarının etik ve profesyonel olmayan davranışlarına karşı tepki verecektir.
  • 20. Mesleğini uygularken hasta haklarını gözetecek ve sorumluluklarına uygun davranacaktır.
Ders Tanımı Bu derste psikiyatri hastalıkları ile ilgili klinik ve polikliniklerde sağlık hizmeti sunumuna yönelik uygulamalar yer alacaktır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, Psikiyatri uygulama
2 Psikiyatri uygulama
3 Psikiyatri uygulama
4 Psikiyatri uygulama
Ders Kitabı
  1. Core Psychiatry. Wright, Stern, Phelan, 2011
  2. Clinical Neurology. Greenberg, Aminoff, Simon, 2012
  3. Textbook of Family Medicine. David & Robert Rakel, 2011
  4. Drug Actions and Interactions Jae Y. Choe, 2011
  5. Clinical Pharmacology. Peter Bennett - Morris Brown, 2012
  6. Thomas Percival. Medical Ethics: or a Code of Institutes and Precepts, 2014
  7. Clinically Oriented Anatomy. Keith L. Moore,  2013
  8. Cell and Molecular Biology. Nalini Chandar, 2010
  9. The Basic Science Of Oncology. TANNOCK, 2013
  10. Harrison's Nephrology and Acid-Base Disorders. Jameson, Loscalzo, 2013
  11. Infectious Diseases. Cohen, Powderly, Opal, 2010
  12. Essential Obstetrics and Gynaecology. Symonds, Arulkumaran, 2013
  13. Textbook of Paediatric Emergency Medicine. Cameron, Jelinek, Everitt, Gary, 2011
  14. CURRENT Diagnosis and Treatment Pediatrics. Hay, 2014
  15. Basic Immunology: Functions and Disorders of the Immune S. Abul K. Abbas, 2012
  16. Jawetz Melnick&Adelbergs Medical Microbiology 26/E Geo. Brooks, 2013
  17. Schaefer, Thompson. Medical Genetics, 2014
  18. Braunwald's Heart Disease: A Textbook of Cardiovascular M. Mann, Zipes, Libby & Bonow, 2014
  19. Clinical Electrocardiography: A Simplified Approach. Ary L. Goldberger, 2012
  20. Davidson's Principles and Practice of Medicine. Nicki R. Colledge, 2010
  21. Primer of Diagnostic Imaging. Chen, Harisinghani, Wittenberg, 2011
  22. Pathophysiology A Clinical Approach. Lachel Story, 2014
  23. Rubin's Pathology: Clinicopathologic Foundations of Medicine. David S. Strayer, 2014
  24. Practical Clinical Pathology. Daniel D. Mais, 2014
  25. Gaw, Murphy, Srivastava. Clinical Biochemistry, An Illustrated Colour Text, 2013
  26. Harrison's Endocrinology. Jameson, 2013
  27. Harrison's Hematology and Oncology, 2e. Dan L. Longo, 2013
  28. Harrison's Rheumatology. A.Fauci, C.A.Langford, 2013
  29. Netter's Gastroenterology. Floch, Kowdley, Pitchumoni, 2009
  30. Fitzpatrick's Dermatology in General Medicine. Goldsmith, Lowell; Katz, 2012
  31. Physical Medicine and Rehabilitation. Randall L. Braddom, 2011
  32. Smith and Tanagho's General Urology. McAninch, Jack W. Lue, 2012
  33. Kanski - Bowling - Clinical Ophthalmology. Kanski, Bowling, Nischal, 2013
  34. Schwartz's Principles of Surgery. F. Brunicardi, Dana Andersen, 2014
  35. Miller's Anesthesia. Ronald D. Miller, 2009
  36. Essential Otolaryngology: Head and Neck Surgery. K.J.Lee, 2012
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
1
100
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 4 x teorik ders saati)
4
0
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 4 x uygulama/lab ders saati)
4
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
1
26
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
26

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İnsan bedeninin normal yapı ve işlevlerini; moleküler, hücresel, doku, organ ve sistem düzeylerinde açıklar, bunları bireylerin sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik (beslenme, egzersiz, aşılama, ruh sağlığı, vb.) öneri, uygulamalar ve klinik durumlar ile ilişkilendirir

X
2

Hastalıkların mekanizmalarını moleküler, hücresel, doku, organ ve sistem düzeylerinde tanımlar; bunları hastalık bulguları, tanı ve tedavi yaklaşımları ile ilişkilendirerek kanıta dayalı kararlar verir.

X
3

Tıbbi karar verme sürecinde etik ilkeler, bilimsel gerçekler, yasal düzenlemeler ile hastanın biyopsikososyal ve kültürel özelliklerini göz önüne alır. Yasalar ve sağlık hizmeti sunumu uygulama standartları çerçevesinde, hastaların özerkliğine, hasta bilgilerinin gizliliğine önem verir ve saygı gösterir.

X
4

Tıbbi hataları en aza indirmek için hasta güvenliğini önceler, risk değerlendirmesi yapar, gerekli önlemleri alarak tıbbi uygulamaları gerçekleştirir ve kayıt altına alır.

X
5

Sağlık çalışanları, hastalar ve hasta yakınları ile saygıya dayalı, yapıcı, dil, inanç, ırk ve kültürel özelliklere saygı, empati ve özen temelinde şekillenen, güvene dayalı, açık ve etkin bir iletişim kurar.

X
6

Hastaların değerleri, inançları, öncelikleri ve gereksinimlerini gözeterek kanıta-dayalı seçenekler sunar ve tıbbi karar verme sürecine katar.

X
7

Gezegenimizin sunduğu kaynakları korur. Bunların birey ve toplum sağlığı üzerine olan etkilerini gözeterek sağlıklı yaşam biçimlerini yaygınlaştırmayı ve sağlığı olumsuz etkileyen faktörleri gidermeyi görevi sayar.

X
8

Güncel, geçerli ve güvenilir bilgilere teknolojiyi etkin kullanarak ulaşır; bu bilgileri eleştirel olarak değerlendirerek, problemlerin çözümü, kanıta dayalı tıbbi karar verme süreci, hastalıkların önlenmesi, tanısı ve yönetimi için kullanır.

X
9

Sağlık alanında bilimsel bilgi üretmek üzere sorunları tanımlar, hipotez oluşturur, araştırma ve ekip çalışması yapar, sonuçlarını analiz ederek bilgiyi paylaşır.

X
10

Kendi performansını değerlendirerek ve geri bildirim alarak, geliştirmesi gereken yönlerini ve geliştirme seçeneklerini belirler; bir plan dâhilinde uygular.

X
11

Kişisel sağlığına, güvenliğine ve görünüşüne önem verir, gerekli önlemleri alarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

X
12

Yaşam boyu öğrenme ilkeleri çerçevesinde, tıbbi bilgilerini ve kendini sürekli olarak yeniler.

X
13

Sağlık alanında edinmiş olduğu profesyonel bilgi, görüş, deneyim ve değerlendirmelerini çeşitli iletişim araçları kullanarak, kurumlar, meslektaşları ve toplumla paylaşır.  Sağlık savunuculuğu yaparak, sağlığın korunması ve iyileştirilmesi amacıyla politikaların geliştirilmesine katkı sağlar.   

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest